Csupacsoki fonott kalács

Vasárnap esti elfoglaltságként azon gondolkodtam, nem ártana a következő néhány napra már valami péksütit gyártani, mert az mindig nagyon jóóóó!!! A legjobb pedig az az igazi “orrán-száján folyik a csoki” fonott kalács! Boltban ilyen nincs, az tuti, nyakig csokis leszek tőle, kakaóval, vagy tejjel reggelire kiborító 😀
Egy gond van vele, ha szépet szeretnék, akkor valami normális módon kell összefonni, számomra ez felér egy matek érettségivel. Nem pozitív értelemben…erről majd később.

A tésztája:

  • 250 g szénhidrátcsökkentett liszt
  • 30 g vaj
  • 2 kanál folyékony édesítő
  • 1 csomag instant élesztő
  • csipet só
  • 1 tojás sárgája
  • 1 dl langyos víz
  • 1 dl langyos tej

Az élesztőt csak összekeverem a liszttel, a többi hozzávaló langyos, minden egybe és 1 órát kelesztettem. 1 óra múlva 4 részre vágtam és mindegyiket téglalap alakúra nyújtottam. Megkentem 30 g vaj + 25 g kakaópor + édesítő kombinációval, és egy kis vízzel hígítottam.
Kenés után feltekertem, lett 4 db rúd, vagy mi. 😛 És most jön, ami igazán kihívás, keresek a neten egy nagyon lebutított “térképet”, hogyan kell ezt a kalácsot összefonni normálisan. Ha megvan, akkor kb. 30 perc, míg felfogom, és nagyjából sikerül. Lekenem egy egész tojással, és még 30 percig hagyom pihenni.

7dd2263cc4cc7bbf92cf7552b5527417233530dd4f08993e7edae902a4e78ec3

Sikerült összefonni!

A kelt tésztás sütik sütésekor mindig teszek a sütő aljába egy kis tálban vizet, valahol olvastam, hogy a gőzétől jobb lesz minden…..170 fokos sütőben 30-35 percig sütöttem. Fontos, hogy utána rácson hagytam kihűlni.

11142889_1437812689850657_536233242_n

Csupacsoki fonott kalács” bejegyzéshez egy hozzászólás

  1. Visszajelzés: Óriás kakaós csiga! | FittNass

Hozzászólás